کوره سفالگری خانگی چیست؟

کوره سفالگری خانگی

آیا آماده‌اید کوره سفالگری خانگی خود را برای پخت ظرف‌های سفالی خود انتخاب کنید؟ اگر علاقه مند به راه اندازی یک گاراگاه خانگی هستید ولی نمی‌دانید کوره سفالگری خانگی وجود دارد و چیست، ما آماده هستیم شما را در این مقاله با این دستگاه آشنا کنیم.

هنگام شروع جستجوی خود برای بهترین کوره سفالگری خانگی، جنبه‌های زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید، بنابراین برای اینکه این فرآیند آسانتر شود، راهنمای مهمی را تهیه کرده‌ایم که مهم‌ترین چیزهایی را که می‌خواهید در نظر بگیرید.

کوره‌های سفالگری خانگی دستگاه‌هایی هستند که از آن برای پخت ظروف سفالی استفاده می‌شود. فرآیند پخت، خاک رس را به سرامیک و اثر هنری خام شما را به یک شاهکار زیبا  تبدیل می‌کند. در حالی که کوره های اولیه برای پخت از آن استفاده می‌کردند، امروزه فناوری برای ایجاد کوره‌های سرامیکی پیشرفته بسیار بهبود یافته است. نحوه پختن یک قطعه سرامیکی تأثیر زیادی بر ظاهر نتیجه نهایی دارد. طراحی به خودی خود یک هنر است و نیاز به یک ذهن باز و مقدار زیادی تجربه دارد.

 

پخت با کوره‌های سفالگری خانگی

کوره‌های سفالگری خانگی مستقل هستند و سایز آنها می‌تواند به اندازه یک اجاق گاز باشد. اکثر کوره‌ها دارای قفسه‌هایی هستند که سفال‌ها در آن ردیف می‌شوند. مهم است که قطعات لعاب شده با هم تماس نداشته باشند، در غیر این صورت می‌توانند به هم بچسبند. روشی برای پختن قطعات بزرگ بدون لعاب وجود دارد که به آن انباشته شدن (tumble stacking) می‌گویند، جایی که قطعات با دقت روی هم چیده می‌شوند.

سه نوع کوره برقی، گازی و چوبی وجود دارد. کوره‌ سفالگری خانگی در اکثر مواقع کوره‌هایی برقی هستند، که رایج‌ترین نوع کوره‌های مورد استفاده در سرامیک هستند. این کوره‌ها  نسبتاً ارزان هستند و شما می‌توانید مستقیماً آن را به یک پریز دیواری 220 ولت وصل کنید و آنها را برای عملیات سفالگری کوچک در دسترس قرار دهید. این کوره‌ها همیشه در حالت اکسیداسیون فعال می‌باشند، به این معنی که اکسیژن در یک محیط کاملاً کنترل‌شده وجود دارد، که نتایج ثابتی را با لعاب‌ها به همراه دارد. این کنترل برای سفالگری که می‌خواهد کار خود را تکرار کند مهم است.

بعضی از کوره‌های سفالگری خانگی با گاز طبیعی کار می‌کنند، که اجازه ورود اکسیژن را در حین پخت نمی‌دهد. نتایج می‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد، اما معمولاً رنگ‌های غنی و خاکی به دست می‌دهد. حفظ قوام دشوار است، بنابراین کوره‌های گازی برای خلاقیت‌های منحصر به فرد ایده آل هستند.

توصیه سفالگران حرفه‌ای

بسیاری از سفالگران متخصص توصیه می‌کنند که مبتدیان به جای کوره‌های گازی از کوره‌های برقی یا همان کوره‌های سفالگری خانگی شروع کنند. تعدادی دلیل برای این توصیه وجود دارد:

  1. کوره‌های سفالگری خانگی مقرون به صرفه تر و آسان‌تر برای کار در کارگاه‌های سفالگری خانگی هستند.
  2. به علاوه، تعدادی از آنها بر روی منبع تغذیه استاندارد خانگی نیز کار می‌کنند.

در حالی که تفاوت زیادی بین کوره از یک برند به برند دیگر وجود ندارد، معیارهای خاصی وجود دارد که بر خرید کوره برقی شما تأثیر می‌گذارد.

کمی تحقیق و کار آماده سازی روی کوره‌های برقی تفاوت زیادی در تجربه خرید شما ایجاد می‌کند. انواع مختلفی در بازار وجود دارد که شما را گیج می‌کند. با بررسی و مطالعه درست می‌توانید بهترین کوره را برای کارگاه خود خریداری کنید.

4.6/5 - (11 امتیاز)
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ممنون از مطلب قشنگتون. تشکر