7 اهمیت سفالگری برای کودکان

اهمیت سفالگری برای کودکان

کودکان با خلاقیت ذاتی به دنیا می آیند. آنها نیاز طبیعی به ابراز وجود دارند و با رشد آنها این نیاز قوی تر می شود. اگر به آنها اجازه دهید از طریق هنر به این نیاز پاسخ دهند، بزرگسالان شادتر، توانمندتر و با بصیرت بیشتری خواهند بود.

سفالگری و کار با خاک رس یکی از این هنرهاست که فواید زیادی برای کودکان دارد، در این مقاله با این هنر بیشتر آشنا شوید. بچه با هیجان می گوید ببین من لاک پشت درست کردم. هر چقدر هم که تلاش کنید، هیچ شباهتی بین لاک پشت و گل های شکل نیافته ای که به شما نشان می دهد پیدا نمی کنید. اما می دانید آنچه او ساخته است نمادی بیش از یک دستاورد سفالی است.

کارگاه های سفالگری کودک شما را برای چیزی فراتر از دنیای هنر آماده می کند. ظروف سفالی می تواند از طرق مختلف به زندگی فرزندان شما عمق بخشد و به افزایش عزت نفس و بهبود مهارت های حرکتی آنها کمک کند. کارگاه های سفالگری دارای امکانات پیشرفته برای آموزش و یادگیری فرزندان شما دارند برای مثال چرخ سفالگری، کوره سفال برای پخت آسان و راحت سفال و افزایش استحکام و طول عمر آن در کارگاه وجود دارد تا به راحتی هرچه تمام تر از آموزش بهره برد.

درباره تاثیر سفال بر کودکان در این مقاله بیشتر بخوانید.

خلاقیت و بیان خود

وقتی فرزند شما بنفش را به جای رنگ سبز معمولی برای لاک پشت سفالی خود انتخاب می کند، به این معنی است که خلاقیت پشت این تصمیم وجود داشته است. او احتمالا هرگز یک لاک پشت بنفش را در حوض خود پیدا نخواهد کرد، اما سفال به بچه ها اجازه می دهد تا خارج از جعبه فکر کنند.

 

چهره های متمرکز آنها در کارگاه های سفال نشان می دهد که خلاقیت آنها کاملاً درگیر است. بچه ها دایناسورهای خیالی را شکل می دهند و آنها را زنده می کنند و در تخیلات خود رام می کنند، کاسه می سازند و یک مهمانی خیالی برای پری دریایی ترتیب می دهند.

سفالگری برای کودکاندانستن اینکه آنها می توانند قوانینی را در یک محیط امن زیر پا بگذارند مانند: دست نزنید، خود را کثیف نکنید و غیره. همچنین داشتن آزادی در انجام کاری که می خواهند، درهای زیادی را به روی خلاقیت آنها باز می کند. حضور در کارگاه های سفالگری کودکان می تواند به آنها کمک کند. اعتماد به نفس برای پیگیری ایده های خود و به چالش کشیدن خود.

این باعث می شود که کودکان در هنگام ساختن خاک رس سطح بالاتری از خود و تخیل خود نشان دهنداشیاء. ساختن رویاها بسیار سرگرم کننده است تا به فرزندانمان بیاموزیم رویاپردازی کنند.

بهبود مهارت‌های حرکتی

همانطور که یاد می گیرند چگونه خاک رس را دستکاری کنند، متوجه می شوند که دستانشان می تواند ابزار قدرتمندی باشد.

به همین دلیل یکی دیگر از مزایای مربوط به مهارت های حرکتی به دست آمده از سفال، بهبود یادگیری نوشتن و به اصطلاح داشتن خط خوب در کودکان است. نوشتن خوانا و صحیح نیز مستلزم هماهنگی نرمی دست، چشم و کف دست است که در سفالگری ناخواسته حاصل می شود.

 بهبود عملکرد حسی

در کلاس سفال، حس بویایی، بینایی و لامسه با خاک رس و گل درگیر و تحریک می شود. کودکان بر اساس مراحل رشد خود آثار هنری خلق می کنند و محیط امن کلاس سفال به آنها اجازه می دهد بدون محدودیت رشد کنند. کودکان سفالگر مهارت های حرکتی خوبی خواهند داشت.

قدرت تفکر

بازی با هدف می تواند اولین درس برای کودکان باشد و آنها متوجه شوند که اعمال آنها بر دنیای بیرون از آنها تأثیر می گذارد. بچه ها کم کم یاد می گیرند قبل از هر کاری فکر کنند. مثلاً در کارگاه سفالگری، وقتی بچه ها خاک رس را در دست می گیرند، قبل از ساختن چیزی با عجله و هیجان، چند دقیقه خاک رس را در دستان خود ورز می دهند و همزمان با درک توانایی های خود، خاک رس را در دستان خود ورز می دهند. به آنچه می خواهند بسازند فکر کنند.

خلاقیت کودکان در سفالگریآشنایی با صنعت در کارگاه های سفالگری برای کودکان کاملا ملموس است، کار و مشاهده انواع کوره سفالگری در مدل های مختلف برای پخت و اماده سازی سفال مسیر آشنایی کودکان با کارگاه های صنعتی و کسب و کار را فراهم میسازد.

بالا رفتن عزت نفس

بازی با خاک و گل باعث می شود کودکان با ماهیت اعداد و کلمات بیشتر آشنا شوند. این امر یادگیری را برای آنها آسان تر می کند و در نهایت باعث افزایش اعتماد به نفس آنها می شود.

کودکان ممکن است در ساختن چیزهایی که در ذهن دارند اشتباه کنند، اما این واقعیت که آنها احساس می کنند می دانند چگونه آن را بسازند بسیار مهم است. کشف و دانستن راه حل مشکل به آنها اعتماد به نفس می دهد. برای آنها مهم است که درک کنند که می توانند بدون دخالت والدین مشکل را حل کنند یا از لحظات شکست خود درس بگیرند. همه این فرآیندها به عزت نفس و رویکرد آنها به مسائل و مشکلات کمک زیادی می کند.

اثرات آرام بخش در سفالگری

اگر کودکی اضطراب یا مشکلاتی مانند عدم تمرکز داشته باشد، سفالگری کمک قابل توجهی به او خواهد کرد. با گذشت زمان، آنها می توانند برای مدت طولانی تری بر روی کار تمرکز کنند و انرژی خود را کنترل کنند، که باعث تسکین اضطراب آنها می شود.

حتی کودکانی که از افسردگی رنج می برند نیز می توانند با سفالگری بهبود یابند، زیرا با سفالگری فعالیتی را دنبال می کنند که خروجی آن احساسات یا مسائل مربوط به خود را بیان می کند و نتیجه به زودی آماده می شود. سفال در سراسر جهان نه تنها برای کمک به کودکان، بلکه به عنوان درمانی برای بزرگسالان نیز شناخته شده است. در واقع، خاک رس در طبیعت شفابخش و تسکین دهنده است و برای کمک به افراد در هر سنی از آن استفاده می شود.

در کارگاه های سفال گری، هر روز مردم و کودکانی را می بینیم که از خود لذت می برند و با شور و شوق در مورد اولین تجربه سفالگری خود و برای همه اینها صحبت می کنند. دانش آموزان کاملا مشهود است که در هنگام سفالگری احساس آرامش می کنند.

پیروی از دستورالعمل‌ها و قوانین

قوانین و دستورالعمل ها در کارگاه سفال از نظر بهداشتی و ایمنی حائز اهمیت است. با این حال، قوانین کارگاه سفال کودکان بسیار آسان است. راه های ساده برای درک این موضوع، کودکان را قادر می سازد تا مسئولیت اعمال خود را بپذیرند و مسئولیت را بیاموزند.

دادن وسایل ایمن به کودکان، مانند ابزارهایی که بزرگسالان با آن کار می کنند، باعث می شود کودکان احساس کنند جدی گرفته می شوند و این خود به آنها انگیزه می دهد.پیروی از دستورالعمل‌ها در سفالگری

همچنین به آنها کمک می کند تا با ابزار و آداب کار در کارگاه و محیط های بیرونی آشنا شوند. در کلاس سفال هیچ نمره ای وجود ندارد و ما محیط امنی را برای یادگیری کودکان بدون فشار فراهم می کنیم. دست فرزندان شما بهترین ابزار در هنر سفالگری است.

 

سخن آخر

کمال گرایی در کلاس سفال کودکان مطرح نیست، اما مهم ایجاد هدف در آنهاست. مهم نیست که چند قدم برای رسیدن به هدف وجود دارد، مهم دستاوردهایی است که فرزندان ما به دست آورده اند.

بدون شک فرصت در این مسیر آنها را برای سفری طولانی تر با توشه های ارزشمند آماده می کند، سفری به نام زندگی و مهارت های کسب شده در دوران کودکی می تواند به غلبه بر موانع آینده کمک کند. کودکان سفالگر علاقه مند به هنر ارزشمند سفال می توانند از حضور در کارگاه مربیگری سفال کودکان لذت ببرند.

 

شرکت دماگستر تولید کننده کوره‌های الکتریکی، صنعتی، آزمایشگاهی، کوره سفالگری در مدل جدید و متنوع با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرد و با ورود به بخش محصولات با محصولات ما آشنا شوید.

5/5 - (5 امتیاز)
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ایا موسسه و اموزشگاهی رو میشناسید که اموزش بده به کودکان ۸ -۹ ساله؟