صفر تا صد فروش صنایع دستی سفالی به صورت خرد و عمده🏆

آموزش فروش صنایع دستی

فروش صنایع دستی سفالی در نگاه کلی بسیار ساده و آسان به نظر می‎رسد. اما در حقیقت، فروش این تولیدات کمی پیچیده است و در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

صنایع دستی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پیش از آن که به نحوه فروش صنایع دستی سفالی بپردازیم، می خواهیم این محصول را به شما معرفی کنیم. صنایع دستی، محصولاتی هستند که به وسیله ابزارهای غیر ماشینی و طی فرآیندهای دست ساز ساخته می شوند. مواد اولیه مورد استفاده در این صنایع به طور کلی در منطقه ای که صنعتگر زندگی می کند به دست می آیند. به‎عبارت دیگر، این محصول پدیده‎ای است که به‎صورت دستی و بدون استفاده از اتوماسیون صنعتی توسط شخصی به نام صنعتگر پردازش و آماده‎سازی می‎شود. برای اینکه یک شی به عنوان صنایع دستی در نظر گرفته شود، باید برخی از ویژگی‎ها را داشته باشد:

  • با دست ساخته شود
  • از یک فرآیند صنعتی یا خودکار ناشی نشده باشد
  • با وجود داشتن قطعات مشترک، منحصر به فرد باشد

گاهی اوقات ساخت هنرهای دستی، می تواند تبدیل به یک شغل شود. به عنوان مثال، افرادی هستند که برای استراحت یا گذراندن وقت انواع فرآورده‎های هنری را می سازند. آن‎ها در نهایت می توانند محصولات تولید شده را برای فروش ارائه کنند. همینطور افرادی هستند که از کودکی حرفه‎ای (خیاطی، نجاری، سفالگری و …) را آموخته‎اند و امروزه برای کسب درآمد به حرفه خود رجوع می‎کنند. اگرچه در نگاه اول به نظر می رسد که این آثار با تکنولوژی ترکیب نمی‎شوند، حقیقت این است که دومی می‎تواند به رونق بازار برای اولی کمک کند.

به لطف اینترنت، اکنون امکان انجام معاملات تجاری از طریق رایانه یا تلفن همراه برای فروش صنایع دستی سفالی و سایر محصولات وجود دارد. اگر در حال خواندن این مقاله اید، به احتمال زیاد شما یک صنعتگر بوده و به دنبال راهی برای افزایش فروش خود هستید. اگر چنین است، به جای درستی آمده اید! در این مقاله با چند استراتژی موثر برای فروش صنایع دستی به صورت آنلاین و حضوری آشنا خواهید شد.

فروش محصولات سفالگری
فروش محصولات سفالگری

چگونه صنایع دستی خود را بفروشیم؟

  • یک وب سایت ایجاد کنید تا شناخته شوید

اگر می خواهید بخشی از تجارت فروش صنایع دستی سفالی باشید، مهم است که فضایی برای تبلیغ کسب و کار خود داشته باشید. ما در مورد ایجاد یک وب سایت حرفه ای صحبت می کنیم. این می تواند به شما کمک کند تا به خریداران بالقوه بیش‎تری دسترسی پیدا کنید. شما همچنین می توانید یک طراح وب یا شرکتی را که فرآیند طراحی سایت را انجام می دهد را استخدام کنید. اولین چیزی که توصیه می کنیم این است که صنایع دستی خود را در وب سایت نمایش دهید. همچنین می توانید از فضای کاری و کارگاه خود، آلبوم تصاویر تهیه کنید. همانند شرکت دماگستر که شما میتوانیددر این سایت  اقدام به خرید کوره سفالگری کنید.

  • در دسترس باشید!

برای فروش هنرهای دستی، توصیه می کنیم که ابزارهای مختلفی را در نظر بگیرید تا افراد بتوانند با شما صحبت کنند. به خصوص زمانی که سؤالی در مورد محصولات یا شرکت شما دارند. برای شروع، آدرس ایمیل خود را به اشتراک بگذارید. اگر شماره تلفنی دارید که می توانید دائما برای کسب و کار به آن پاسخ دهید، آن را نیز اضافه کنید. گزینه دیگر این است که یک فرم تماس در وب سایت خود قرار دهید. به این ترتیب مشتریان می توانند داده های خود را وارد کنند تا شما بتوانید با آن ها ارتباط برقرار کنید.

  • در شبکه های اجتماعی برای خود فضا ایجاد کنید

راه دیگر برای فروش هنرهای دستی، به دست آوردن فضا در اینترنت از طریق بازاریابی رسانه های اجتماعی است. برای شروع، باید بدانید که شبکه های اجتماعی زیادی در سراسر جهان وجود دارد. هر یک از آن‎ها ویژگی های خاصی دارند که می توان از آن‎ها به نفع یک تجارت بهره برد. توصیه می کنیم با توجه به نوع محصولی که ارائه می کنید، روی پلتفرم های پرتقاضا همانند تلگرام و اینستاگرام تمرکز کنید.

فروش صنایع دستی سفالی

برای فروش صنایع دستی سفالی، به چه نکاتی توجه کنیم؟

  1. تحقیقات را در حوزه بازار انجام دهید

قبل از شروع به فروش صنایع دستی سفالی، پیشنهاد می کنیم بازار خود را به خوبی بشناسید. با این کار درمی یابید که چه چیزی باعث می شود مردم کالای شما را نسبت به بسیاری از کالاهای دیگر انتخاب می کنند. همچنین توصیه می کنیم رقبای اصلی خود را بشناسید، تجزیه و تحلیل کنید که محصول آن‎ها چه کیفیتی دارد.

در مورد قیمت و کیفیت فروشندگان صنایع دستی دیگر تحقیق کنید. این به شما کمک می کند تا بفهمید که برای فروش محصول خود با قیمت رقابتی چقدر باید هزینه کنید. در نهایت، سعی کنید تا حد امکان خود را آگاه کنید. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار خود داشته باشید، آمادگی بیشتری برای فروش محصولات باکیفیت تر خواهید داشت.

  1. مراقب کیفیت باشید

یک محصول دست ساز همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، باید منحصر به فرد باشد. بنابراین همیشه باید برای کیفیت محصول تولیدی ارزش قائل شوید. زیرا این یکی از مهمترین ویژگی های فروش، توجه به نکات کیفی است. دقت در جزئیات، طراحی خاص و استفاده از مواد با دوام، عواملی هستند که می توانند هزینه تولید شما را کمی افزایش دهند. اما، کسانی که واقعا به دنبال کیفیت هستند، می دانند که چگونه یک کار مرغوب را تشخیص دهند.

  1. یک برنامه بازاریابی داشته باشید

هر پلتفرم یا صفحه‌ای را که برای فروش صنایع دستی سفالی در اینترنت انتخاب می کنید، باید هدفمند باشد. داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال و برنامه‌ریزی شده، برای فروش ضروری است. بنابراین لازم است که بهترین کانال ها را برای تبلیغ برند و محصولات خود جست و جو کنید. فراموش نکنید که یک نام تجاری جذاب برای صنایع دستی خود پیدا کنید.

مارکتینگ صنایع دستی

چگونه قیمت فروش یک محصول دست ساز را محاسبه کنیم؟

برای محاسبه قیمت یک محصول دست ساز، لازم است عواملی مانند: سرمایه گذاری اولیه، هزینه های ثابت و مواد اولیه محصول و همچنین ارزش ساعات کار را در نظر بگیرید. می دانیم که محاسبه قیمت نهایی یکی از بزرگترین دردسرهای سازندگان است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مجموعه ای از توصیه ها را فهرست کنیم تا به شما در محاسبه قیمت فروش صنایع دستی کمک کند.

  • سرمایه گذاری اولیه را محاسبه کنید

اگر می‎خواهید هنرهای دستی خود را به‎صورت عمده تولید کرده و آن را به یک تجارت تبدیل کنید، باید یک سرمایه‎گذاری اولیه انجام دهید. محاسبات مالی هر چقدر هم که کوچک باشند، ضروری هستند و باید در طرح تجاری و برنامه مالی شما ظاهر شوند. تنها در این صورت می توانید بدانید که آیا به اندازه کافی در سطح داخلی فروش دارید یا خیر؟

  • ارزش ساعت کاری خود را محاسبه کنید

برای تولید یک محصول دست ساز، مانند هر حرفه دیگری، باید برای زمانی که برای کار می گذارید را محاسبه کنید. این زمان نه تنها شامل زمان لازم برای ساخت یک قطعه می شود، بلکه زمانی را که برای خرید مواد اولیه، خدمات رسانی به مشتریان، بسته بندی سفارشات و مدیریت فروشگاه اختصاص می دهید را نیز شامل می شود.

 

5/5 - (2 امتیاز)
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

👏👏👏 مرسی از راهنماییتون